Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#41

Unread post by luca.stere »

Roata fata, aceasta are spite de 3mm grosime, 20 de bucati cu 195mm lungime si 20 de bucati cu 211mm lungime.

Image

Image

Gresorul este original, am aproape toate gresoarele originale:

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#42

Unread post by luca.stere »

Pregatesc furca fata pentru sablare si vopsire si a trebuit sa demontez arcul de pe furca acesta fiind ultima piesa nedemontata. Dupa cum vedeti fixarea arcului se face prin insurubare ceea ce face ca la demontare sa creeze dificultati daca nu este folosita meotoda corecta de demontare. Aceasta consta in lovirea capatului de spira ceea ce duce la eliberarea arcului de pe suport. Practic arcul se insurubeaza si mai tare la demontare daca vrei sa-l desfaci ca pe o piulita ceea ce duce la imposibilitatea demontarii. Nu trebuie sa folositi flacara, in afara de faptul ca nu ajuta riscati sa decaliti si arcul, in afara de WD 40 sau orice alt lubrifiant nu trebuie folosit nimic altceva.

Dupa cum se vede in imaginea de mai jos am prin suportul superior in menghina si cu o surubelnita am impins capatul de arc fapt care adus la eliberarea lui imediata cu efort minim.

Image

Pentru eliberarea din suportul de jos am lovit cu ciocan si surubelnita mecanica capatul de arc si la fel, s-a eliberat imediat.

Image

Locatia placutei care contine datele de ecranare:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#43

Unread post by luca.stere »

Pregatind un lot de piese marunte am inclus si carcasa contactului in acest lot. Dupa ce am curatat-o de vopsea i-am intarit conexiunea electrica care este nituita pe acest corp prin cositorire. Am facut acest lucru pentru a asigura un contact eficient deoarece nu stiu daca s-a format un strat de oxid intre lamela si carcasa. Nu este nevoie de un strat gros si vizibil pt a crea eastfel de probleme... astfel prin cositorire dispare orice problema de acest fel.

Image

Image

Dupa aceea am tratatsuprafata carcasei cu Feruginol si aici faca o mica paranteza, incerc sa tratez toate piesele din fier cu feruginol deoarece se creeaza o pasivizare a metalului la oxidare. Am in garaj de cativa ani buni un atas de K750 care a fost reparat iar in zonele unde s-a pus tabla noua am dat cu Feruginol si nu a ruginit deloc, nici macar superficial.

Dupa aceea am aplicat un strat de filler Body, pt piese mici ideal este sa folositi filler la spray, este mai la indemana dar aveti grija ca nu este compatibil cu alte tipuri de filler, deci sa nu aplicati peste alte suprafete care au deja alt tip de filler (Ex: Policolor). Carcasa vopsita:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#44

Unread post by luca.stere »

Incepem niste probe de montaj, intentionez ca in aceste zile sa montez tot cadrul:

Image

Image

Aici am pus de proba tuburile prin care trece lantul, am vazut ca aveau urme de frecare pe ele de la cauciuc dar banuiesc ca a avut montate cauciucuri cu balon mai mare, 3.5 in loc de 3.25. Am vrut sa vad daca e suficient spatiu intre roata si tuburi:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#45

Unread post by luca.stere »

Centrarea rotii spate:

Image

Image

Claxonul mara Noris, este intr-o stare foarte buna pentru anii lui si cand i-am dat curent a claxonat incet, probabil trebuie curatat pe platini. Va trebuie sa-i demontez cu grija contactele si sa le curat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#46

Unread post by luca.stere »

Mecanismul de arc pentru sa:

Image

Image

Image

Image

Dupa calculele mele aici lipseste o piesa, respectiv un rulment de presiune care trebuie sa vina intre fluture si saiba mare. Sau o bucsa...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#47

Unread post by luca.stere »

Scaritele au cauciucuri in stare destul de buna, proprietarul spune ca ar fi originale. O scarite are o indoitura, nu am indreptat-o pt ca materialul pare sa fie un otel care se poate sparge la "revenire", similar cu otelul intalnit unele scule si nu am vrut sa risc.

Image

Image

Schimbatorul de viteze, brida de prindere a motorului in partea din fata si tevile care fac parte din sistemul de prindere al esapamentului (prin ele trec niste prezoane lungi).

Image

Aceste patru piese formeaza doi suporti (corect: doua suporturi) pentru cutiile laterale, acestea erau un accesoriu specific pentru armata germana, pe varianta civila nu erau montate.

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#48

Unread post by luca.stere »

Anvelope noi 3.25x19, camere si banda de spite:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#49

Unread post by luca.stere »

Am inceput sa pregatesc aripile pentru vopsitorie, ele sunt intr-o stare destul de buna dar au cateva probleme, niste mici indoituri concentrate in niste suprafete compacte, unele dintre ele am putut sa le elimin prin ciocanire usoare si atenta iar la aripa fata a trebuit sa lucrez si cu cositor ca sa le elimin. Mai jos aripa spate.

Zona cu probleme:

Image

Prima faza de indreptare:

Image

Si dupa a doua faza am verificat planeitatea cu un tampon cu smirghel:

Image

O alta zona cu probleme:

Image

Verificarea cu tampon dupa indreptare:

Image

Pe sortul dinspre fata al aripii spate am gasit un numar pansonat, nu stiu ce reprezinta dar sper sa aflam:

Image

Semi aripa de spate, este in stare perfecta, nu are nici o indoitura. Totusi suportul numarului de inmatriculare a atins pe ea intr-un loc si a favorizat depunerea de praf care la randul lui a mentinut umezeala fapt ce a dus la corodarea locala a aripii formand niste gropite. Am aplicat cositor si l-am slefuit la fata:

Image

Zona corodata:

Image

Cositorul aplicat:

Image

Dupa slefuire a rezultat o suprafata fara probleme care nu va necesita chituire:

Image

Culoarea gri inchis a pieselor este data de tratamentul cu Feruginol. Maine voi prezenta si aripa fata la care a fost mai mult de munca dar la care am aplicat aceleasi tehnici.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#50

Unread post by luca.stere »

Aripa fata, dupa cum spuneam anterior la aceasta a fost mai mult de lucru decat la cea de spate... per total o aripa in stare foarte buna fara gauri, rugina sau indoituri grave. Totusi prezenta multe "cucuie" in anumite zone pe care nu reusesc sa-mi dau seama cum s-au format pt ca aripa nu a fost lovita, si chiar mototcicleta per total se vede ca nu a suferit nici un accident.

Acesta este sortul din fata, am dat cu un tampon cu smirghel pe el pt a vedea deformarile, stratul de pasivizare al Feruginolului actioneaza ca un fond si se vede foarte usor astfel unde este o deformare:

Image

Dupa o prima runda de ciocaniri am mai dat o data cu tamponul:

Image

Si rezultatul, desi niste reflexii dau impresia ca inca exista deformari in realitate aripa a iesit la forma dorita, vreau sa evit sa bag chit pe ea, sau macar sa dau foarte putin chit daca va fi nevoie:

Image

Aici avem o suprafata mai mare pe care nu prea reuseam sa o scot din ciocan, totodata era si o difereanta de nivel aripa fiind infundata sub arcul de cerc descris de aripa, aici am incarcat cam cu 2mm de cositor pe o suprafata maricica:

Image

Image

Dupa care am constatat ca trebuie sa extind suprafata de incarcare si am facut o baie de cositor:

Image

Si am incarcat:

Image

Finisarea, la inceput se foloseste un raspel care ajuta la eliminarea rapida a surplusului grosier:

Image

Dupa care se ia la tampon cu smirghel sau masina de slefuit dar totul cu mare atentie si fara graba.

Image

Si acesta este rezultatul, chiar daca au mai ramas niste gropite mici acelea se acopera lejer cu chit rapid (chit de finisare, nu de umplere).

Image

Cam aceasta era diferenta de nivel ca sa va faceti o idee:

Image

Acesta este sortul de jos al aripii fata, deformarile erau minore dar ma deranjau craterele formate de la oxidare, fiind partea de jos a aripii aceasta a fost mai predispusa la oxidare din cauza contactului mai des cu apa si mizeria de pe strazi:

Image

Dupa curatare am aplicat baia de cositor:

Image

Am incarcat:

Image

Slefuirea grosiera cu raspelul, cu raspelul trebuie sa aveti grija, daca e un raspel bun ia si din tabla daca atingeti piesa:

Image

Si finisarea cu tampon:

Image

Am mai avut catva zone mai mici care au suferit acelasi tratament:

Image

Image

Image

Added in 1 minute 44 seconds:
Si acestea sunt aripile motocicletei, urmeaza nituirea suportilor dupa carevoi aplica filler:

Image

Image

Aripa spate:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#51

Unread post by luca.stere »

Tuburile prin care trece lantul, si pe aceste piese se vede culoarea originala, RAL7043:

Image

Ochiul de vizitare:

Image

Image

Tuburile curatate:

Image

Si dupa tratemntul cu Feruginol:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#52

Unread post by luca.stere »

Ansamblul filtrului de aer si al rezrvorului de ulei, aceasta piesa are trei functii: filtru de aer, rezervor de ulei si legatura din cadru in partea superioara cu motorul in partea inferioara, practic motorul impreuna cu aceasta piesa fac parte din cadru, fara ele nu ai cadru.

Image

Si pe aceasta piesa am gasit culoarea originala, se vede la interior:

Image

Ansamblul:

Image

Image

Image

Image

Filtrul de aer, acest model este specific numai modelului militar, modelul civil avea filtrul numai in capacul lateral al motorului:

Image

Rezervorul de ulei sablat:

Image

Image

Image

Dupa sablare l-am tratat cu Feruginol, acum l-am prins in menghina pentru a proba daca pierde lichid:

Image

A aparut o pierdere dar nu din prima, daca nu insistam cu spalatul la interior nu as fi descoperit gaura si ma trezeam mai tarziu ca pierde ceea ce ar fi fost groaznic:

Image

Si am rezolvat prin cositorire dupa care am probat din nou si nu mai are pierderi:

Image

Cam asta a iesit din el:

Image

Dar am reusit sa-l curat destul de bine, inauntru nu mai are reziduuri si se vede doar tabla goala:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#53

Unread post by luca.stere »

Dupa o finisare a rezervorului de ulei l-am imbracat in filler, saptamana asta care vine trebuie sa-l vopsesc pt ca sambata vreau sa pun mototcicleta pe roti:

Image

Furca sablata:

Image

Image

Image

Image

Furca in Feruginol:

Image

Suportii de far inainte si dupa Feruginol:

Image

Image

Image

Image

Vopsite in filler: furca, pantalonii de far si tuburile de protectie ale lantului:

Image

Added in 28 minutes 25 seconds:
Roata fata, am avut niste aventuri cu ea, nu-mi iesea spitarea desi o montam spitele corect: verificata lungimea spitelor, asezarea lor in roata conform regulii generale pt acest tip de roata (are aceeasi impletire ca cele de Ural sau BMW) si verificat cu pozele facute inainte de demontarea lor. Dupa ce am desfacut-o de trei ori a trebuit sa revopsesc tamburul pt ca se zgariase dar am reusit sa spitez roata din prima incercare dupa revopsire. Nu-mi dau seama de ce nu a mers de prima oara desi am o teorie in acest sens dar nu am argumente sa o sustin, asa ca mergem inainte.

Axul rotii, rulmentii si piulitele, pinonul kilometrajului:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#54

Unread post by luca.stere »

Furca fata si rezervorul de ulei vopsite:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#55

Unread post by luca.stere »

Am inceput sa asamblez jugurile, am inceput cu chiuvetele cadrului care au fost vopsite la exterior:

Image

Chiuvetele de pe jug, sunt in stare excelenta:

Image

Jugul sablat:

Image

Jugul superior vopsit:

Image

Image

Jugul inferior:

Image

Image

Image

Image

Image

Montarea:

Image

Image

Image

Image

Image

Added in 3 minutes 34 seconds:
Am montat si anvelopele pe roti:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#56

Unread post by luca.stere »

Astazi au urmat montarea furcii fata si a rotilor, de fapt in acest weekend telul (atins) a fost sa pun mobra pe roti.

Elementele furcii:

Image

Image

Ocazie cu care am descoperit ca nu am dat un ax al furcii la zincat, va trebui sa-l zinchez dar deocamdata il montez asa:

Image

Placile de frictiune din textolit:

Image

Arcul furcii:

Image

Image

Furca montata, o operatiune destul de dificila nu atat prin complexitate cat prin grija de a nu zgaria piesele:

Image

Platoul de franare:

Image

Roata fata montata:

Image

Image

Roata spate montata:

Image

Image

Motocicleta pe roti:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#57

Unread post by luca.stere »

Deja ii masor cotele cadrului si al furcii, ma bate un gand cu un monocilindru de 650cmc.

Embleme rezervorului, curatate la tabla:

Image

Tratate cu Feruginol:

Image

Image

Stropite in filler:

Image

Proprietarul le va duce la vopsire cu aerograf, abia astept sa vad ce iese.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#58

Unread post by luca.stere »

Am mai sablat niste piese, tratament cu Ferugionol, samd:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#59

Unread post by luca.stere »

Am mai lucrat un pic pe la motor, am pregatit si montat cilindrul cu pistoanele. Cilindrul are aripioarele de racire de tip Porcupine (porc spinos) care sunt foarte eficiente pentru racire.

Image

Image

Image

Image

Asa arata un piston din acei ani, aveau inaltime de compresie foarte mare (distanta dintre centrul boltul pana la fata pistonului), asa se faceau in acei ani. Dupa cum se vede erau imbracate intr-un strat de vaselina, dupa alezarea cilindrului au fost conservate bine:

Image

Segmentii:

Image

Garniturile cilindrului si a chiulasei:

Image

Dupa ce am spalat pistoanele de vaselina le-am montat:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#60

Unread post by luca.stere »

Am montat pe aripa fata elementele de prindere, acestea se prind cu nituri din fier iar zona de contact a fost tratata suplimentar cu Zinc:

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply