Dihania - Honda NX650 Dominator

Alergătoare prin junglă de frunze sau beton.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Dihania - Honda NX650 Dominator

#1

Unread post by luca.stere »

De ceva vreme imi doream un Dominator, chiar daca nu-mi plac toate aspectele la o motocicleta enduro motorul este cel care m-a atras cel mai mult la acest model dupa ce am facut cateva ture cu niste ani in urma cu o astfel de motocicleta. Motocicleta am gasit-o intamplator ca fiind de vanzare pe forumul motociclism.ro si am cumparat-o pt ca-i stiam istoricul, a fost a userului switch iar el a prezentat transparent toate modificarile facute. Nu am cumparat-o de la switch ci de la un alt motociclist (AlexAB) care a fost la fel de transparent in privinta ei.

Motocicleta a suferit niste modificari neaose dar dpdv tehnic se prezinta foarte bine: frane bune cu disc fata marit (320mm), suspensii super, motor fara batai si fara fum, cutia schimba super. Teoretic motocicleta a fost cumparata ca fiind defecta desi toate simptomele duceau spre probleme CDI dar despre asta vom vorbi mai tarziu. Mai jos poze cu Dihania:
20171208_125948-1-1024x576.jpg
20180101_152142.jpg
Si rezumatul istoricului ei preluat de aici: http://zenmoto.ro/obiective-turistice/p ... -vanzarii/

Un scurt istoric despre prima mea motocicleta, Honda NX650 Dominator, modificarile aduse de fostii proprietari si de mine si la final, motivul vanzarii.

Switch a luat-o la ~34.000km in 2008, a facut 23.000km
Cam asa suna anutul sau de vanzare:
– fara probleme (tehnic impecabil, estetic ok, acte ok)
– motorul l-am luat cu 34.000km pe bord; nu pot garanta pentru ei – stiu doar ca vreo 7-8000 sunt facut in RO
– am facut cam 23.000km cu el (+/- 1-2 mii km)
– motor, bujie, carburator, filtre, tobe – Honda OEM sau echivalent
– consumabile schimbate putin inainte de termen (fiecare 2500km +/- 200km)
– upgrade tehnic: radiator de ulei cu kit profesional (capacitate ulei => ~2300ml de la 1900ml)
– upgrade tehnic: frana fata supermoto – kit profesional cu disc 320mm + adaptor si furtun de frana nou (200 euro un disc de 320 cu adaptor la pachet)
– modificare: bord electronic VAPOR in loc de cel standard – ca sa ai indicator de viteza si turometru
– modificare: ghidon ProTaper pe 28mm + suporti Renthal pe 28mm
– reconditionat dpdv estetic (inclusiv cadru si alte fiare)
– husa de rezervor BAGSTER

Completari de la nenea Switch: DPDV RAR, motocicleta e 1991, cu motor inlocuit (e trecut pe CIV seria noua). Practic motocicleta e 1996 cu cadru (si bascula) de 1991. Adica eletrica, motor, carburator, roti, jambe, suspensii – toate 1996 RD08. In 2010 a avut parte de un tratament de reconditionare: de la modelul 1991, cadrul si bascula au fost reconditionate (ma rog, mai mult cadrul ca bascula a trebuit doar curatata). De la 1996… restul.

In 2012 a ajuns la fostul proprietar, pe care il chema tot Alex.

Alex l-a luat la 57.000km , a facut 9000km in intervalul de 5 ani cat a stat la el
– I-a adaugat far & parbriz de KTM 950.
-A eliminat una dintre tobe.
– Cauciucuri Michelin Anakee 3 DOT Martie 2016 (cu care a facut 1500km la vanzare).
– Chit lant schimbat in 2017 (300 km la vanzare).
– Lichid frana schimbat inceput 2017.
– Revizie furca 2014-2015 aprox.

In 2017 Nov a cumparata de mine la ~ 66.000 calculati istoric, 22025 inregistrati pe odometrul Vapor
Ce cautam eu si ce am gasit la prima mobra:

In primul rand, mobra de buget sub 1500 euro pe care sa ma pot baza ca a fost ingrijita si ca nu ma lasa in drum in ciuda vechimii (motorul e din 96, pe carburatie, porneste cu socul tras daca e rece).
Mobra de incepator, care sa permita sa explorezi atat asfaltul cat si coclaul ca sa te decizi ce vrei sa faci mai departe.
Mobra care iti permite sa faci greseli fara sa te omoare – nu se ridica pe o roata din acceleratie, permite sa dozezi franele in curbe dar care se descurca impecabil la depasiri in limitele legii 90-130 (varf pe la 150km/h).
Intretinere usoara care se poate face practic la orice service sau mecanic, neavand injectie sau sisteme electronice complicate.
O mobra pe care cu siguranta n-o s-o fure nimeni ca e prea veche :))).
Vezi peste trafic si chidonul trece peste oglinzile masinilor obisnuite.
Sumar cu ce mai are in plus de la ultimii proprietari fata de un Dominator stock:

Far si parbriz de KTM 950.
O singura toba.
Suporti de bagaje pe spate.
Radiator de ulei cu kit profesional (capacitate ulei => ~2300ml de la 1900ml)
Frana fata supermoto – kit profesional cu disc 320mm + adaptor si furtun de frana nou (200 euro un disc de 320 cu adaptor la pachet)
Modificare: bord electronic VAPOR in loc de cel standard – pentru indicator de viteza, turometru si trip.
Ghidon ProTaper pe 28mm + suporti Renthal pe 28mm
Husa de rezervor Bagster.


Modificarile mele din 2018
Ce am facut eu cu mobra am postat pe blog. M-am plimbat si-am dus-o pe unde am vrut, si cel mai important, m-a adus mereu inapoi, de la 735 km pe zi, de la mare pana sus pe Transalpina, prin coclauri, rauri, noroi si pe Lepsa, m-a adus mereu acasa fara emotii sau sughit, chiar si atunci cand am culcat-o, de doua ori, pe coclau (ca baietii au zis ca aia nu e cazatura).

13000 km in 2018.
Am pus Heidenau K60 Scout de noi in Sep 2018 (700 RON) + echilibrat roti.
Priza USB pe bord (100 RON)
Suport de GPS improvizat, cleme metalice.
Deflector de vant (150 RON)
Handguards de aluminiu, au redus vibratiile din ghidon (150 RON)
Prinderi noi de ghidon (300 RON) pentru ca la ultima culcatura am strâmbat una din cele 2 vechi.
O copie in plus la cheie.
Placute frana noi fata/spate.
Disc de frana nou pe spate.
Toba replica Akrapovic, mai usoara decat cea originala.
Baterie noua Yuasa.
Releu nou de incarcare.
Sa retapitata.
Flansa admisie noua.
Etrier cu pistonase fata noi.
Curatare carburatie.
Bujie noua.

Peste iarna 2018 s-a decis ca e prea somnoroasa sa mai iasa la plimbare, in ciuda pieselor noi si a ingrijirii primite, dorindu-si cel mai probabil si un CDI.

Cum se manifesta problema:

Dupa ce se incalzeste in mers la relanti, pierde putere/da sa se opreasca. Trebuie strans ambreiajul si dozat acceleratia ca sa nu se opreasca in acele momente. Practic nu mai mentine corect relantiul.

In ture (accelerat in a 2a) la fel, are pierderi momentare de putere in timpul acceleratiei.

La mers la relanti in viteza 1 la fel, motorul da sa se opreasca sau se opreste.

Da rateuri pe teava cand inainte nu dadea deloc.

Cel mai probabil ca motocicleta va ajunge la vanzare in conditia descrisa mai sus – sunt convins ca un CDI nou ii va reda din nou pasiunea pentru drumurile deschise.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dihania - Honda NX650 Dominator

#2

Unread post by luca.stere »

Dupa cum spuneam mobra nu pornea si am luat-o pe platforma, inainte sa vin baietii de la service unde era motocicleta au incercat sa o porneasca si au stabilit ca nu mai da scanteie, am zis ok, schimb CDI @ shit si o rezolv.
IMG_20200616_081156.jpg.4cb2e1f1d431e5b48564b223ade7cd22.jpg
A doua zi am dat rezervorul jos si m-am dus croit pe CDI si pe bujie sa vad daca da scanteie, surpriza a fost ca avea scanteie foarte buna. Am pus totul la loc si i-am dat cheie, a pornit din prima cu socul tras si mergea foarte bine, dupa aceea m-am plimbat ea cam 20 de minute dar cu emotii pentru ca nu aveam ITP si asigurare si de felul meu imi place sa merg legal. Ideea e ca nu s-a oprit deloc si nici nu a facut alte figuri, cu aceasta ocazie am testat motocicleta si sunt multumit de ea din punct de vedere tehnic: suspensii bune, frane bune, motorul trage foarte bine si nu are zgomote suspecte la rece sau la cald.

Acum banuiala mea se indrepta catre instalatia electrica desi inca nu excludeam CDI/fisa/bobina/senzor din aceasta ecuatie cu mai multe necunoscute, e posibil sa fi miscat un fir iar acum motocicleta sa mearga pana... nu va mai merge din nou din cauza unui contact imperfect, daca aceasta era problema.

Video cu motorul mergand: https://motociclism.ro/uploads/monthly_ ... 3f3705.mp4

Dupa niste verificari am gasit si problema, un papuc de la mufa de contact nu facea contact bine iar cateodata deloc:
20200618_211219.jpg.e440574edb75e15bf28e1d1dbbdbca1f.jpg
Am taiat firele si am refacut legaturile cu alti conectori:
20200620_114010.jpg.fc01f697c416e5b58bbed338c81db2ce.jpg
20200620_114414.jpg.37e29581e332e74907157d7ecf1b7e26.jpg
20200620_114506.jpg.d90046a7f79ecf556f5c4c61ed92722a.jpg
Dupa aceasta operatiune am probat motocicleta timp de doua ore fara oprire pe un traseu de 125km care mi-a oferit posibilitatea testarii in toate plajele de turatie, plus ca era foarte cald iar ultima parte de traseu a fost pe soseaua de centura sufocata de camioane unde am mers numai cu treptele 1-2 in zona Cernica pana la Stefanesti. Totul a decurs bine si astfel am avut dovada ca diagnosticul a fost corect si ca ma pot baza pe motocicleta.
Post Reply