Page 1 of 2
Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 04 Oct 2014, 21:26
by luca.stere
Mi-a venit la reparat un motor de Dnepr, probleme cu setul motor in sensul ca manca ulei. Am desfacut motorul bucati pentru constatare si probleme am gasit doar la setul motor si la pompa de ulei. Astazi am spalat toate piesele urmand ca de luni sa incep sa cumpar
cele de trebuinta.
Mai intai carterul spalat:
Carterul se prezinta bine, nu a mai fost umblat in el si e in regula la filete si la suprafete, nu are urme de lovituri pe el.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 20 Oct 2014, 20:10
by luca.stere
Vesti bune, am reusit sa gasesc pistoane de Oltcit cu 79,4mm diametru.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 22 Oct 2014, 06:38
by luca.stere
Strungarul mi-a facut pompa de ulei, a rectificat axul la fiecare pinion pt ca avea urme de uzura si a facut niste bucsi de alama in corpul pompei de ulei. Lucrarea a costat 60 lei iar o pompa costa 55 lei la Gaspar.
Motorul oricum nu avea probleme cu presiunea de ulei (nu se aprindea becul la relanti) dar cu aceasta imbunatatire micsoram riscul de avea probleme in viitor.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 25 Oct 2014, 14:35
by luca.stere
In sfarsit au venit pistoanele de Oltcit, am avut niste aventuri pana le-am gasit si pana au venit dar acum sunt depasite:
- pistonul din stanga este de Dnepr
Va urma frezarea pistoanelor pentru lacasul de supapa, alte bucsi pentru bolt (22mm in loc de 21mm), alezatul cilindrilor la 79.4mm si segmenti Goetze.
Solutia cu pistoanele de Oltcit a mai fost folosita:
http://www.motociclism.ro/forum/index.p ... ternative/" onclick="window.open(this.href);return false; . Cred ca este singura solutie viabila de a inlocuire a pistoanele de Nipra cu unele auto. Am obosit cate pistoane auto am cautat in catalog si la toate ma loveam de problema raportului de compresie care scadea sub 6:1, Dnepr are 7:1 dar s-ar fi miscat acceptabil si cu un 6:1.
Cu pistonul de Oltcit care are capul pistonului foarte apropiat ca forma cu cel de Dnepr nu se mai pierde asa de mult din raportul de compresie, iar ce se pierde este compensat prin marirea cilindreei. Voi reveni cu calcule exacte.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 07 Nov 2014, 08:17
by luca.stere
Lucrul la motorul lui Alex a continuat dar forumul nefiind disponibil nu am mai prezentat nimic. Totusi am fost tinut pe loc de bucsile de bolt care ma impiedicau sa montez arborele, este mult mai usor sa montezi arborele "ambielat" decat sa montezi bielele dupa ce montezi arborele in carter. Bucsile pt bolt au fost facute din alama si in afara de prelucrarea bucsilor la cota boltului de Oltcit (22mm) s-a rectificat si alezajul in biela pt un mai bun sprijin al bucsilor in biela. Prelucrarea cotei din biela este cam grosiera iar bucsile vechi arata ca nu exista sprijin pe toata suprafata ceea ce duce la uzuri rapide.
Prelucrarea este impecabila iar boltul intra in bucsa "ca cutitu'n branza". Asa ca le-am montat pe arbore:
Piesele noi inainte de montaj:
Montarea arborelui (si a rulmentilor), sau al "vibrochenului" cum spun cei care nu cunosc. Corect este vilbrochen, vine din frantuzescul vilebrequin:
Rumentul fata este 6209 (SKF) iar cel din spate este NJ209 (URB).
Montarea pompei de ulei si a palierului fata:
Palier fata:
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 07 Nov 2014, 08:38
by luca.stere
Axul cu came, rulmenti noi Koyo 6205 in fata si 6204 in spate:
Pinionul l-am montat prin incalzire, intra mai usor si nu se slabeste presarea:
La fel am procedat si cu pinionul arborelui, la acesta chiar era necesara incalzirea pt ca altfel as fi fost nevoit sa bat ca "ciobanul" in el ca sa intre pana la capat. Incalzit a intrat foarte usor si e si foarte simplu de ghidat pe pana.
Distributia montata:
Si filtrul centrigugal de ulei montat:
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 07 Nov 2014, 19:13
by drobu
...bielele nu sut simetrice! Trebuie avut grija la montare!
...si de regula nu reusesc nici sa le faca cu aceiasi masa .....
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 07 Nov 2014, 20:19
by luca.stere
drobu wrote:...bielele nu sut simetrice! Trebuie avut grija la montare!
Am observat treaba asta si am tinut cont de ea.
drobu wrote:...si de regula nu reusesc nici sa le faca cu aceiasi masa .....
La asta nu m-am gandit, sper sa nu fie probleme. Ce diferenta de greutate ai gasit?
Totusi motorul mergea bine, problema lui era uzura setului motor, la fiecare 30km ancrasa o bujie plus fumul specific consumului de ulei.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 07 Nov 2014, 20:32
by luca.stere
Nu am aratat pistoanele de Oltcit frezate:
Frezarea pistoanelor nu a fost chiar floare la ureche, pt a putea fi frezate corect strungarul a trebuit sa faca un dispozitiv pentru a pozitiona pistonul iar pretul manoperei a fost 125 lei pt doua pistoane.
Dupa care am dus cilindrii si pistoanele la alezat, mai trebuie sa rezolv si cu segmentii.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 08 Nov 2014, 20:38
by luca.stere
Am montat alternatorul si capacul de distributie:
Simering SKF 16x30x7 pt axul cu came:
Aprinderea electronica:
Capacul:
Dnepr:
Maine montez volanta cu discurile de ambreiaj si am terminat pe saptamana asta, trebuie sa astept dupa alezarea cilindrilor si dupa segmentii Goetze.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 09 Nov 2014, 00:21
by drobu
no, uite aici dispozitivul complicat de frezare....
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 09 Nov 2014, 14:45
by luca.stere
drobu wrote:no, uite aici dispozitivul complicat de frezare....
Ce piston este?
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 09 Nov 2014, 15:31
by luca.stere
Simering SKF 60x85x10mm pentru volanta, original este 60x85x12mm dar nu este nici o problema:
Sonda de presiune ulei noua:
Volanta este in stare foarte buna, zona unde etanseaza simeringul nu este uzata deloc:
Surub volanta nou:
Si volanta cu ambreiajul montate:
Inainte de montarea ambreiajului am curatat filetul bolturilor cu un tarod:
Amu' e gata, astept alezarea cilindrilor si termin cu el, estimez ca sambata viitoare il pornesc.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 13 Nov 2014, 22:46
by luca.stere
Segmentii au venit, am avut ceva emotii pt ca nu erau in stoc in Romania si nu stiam daca vor ajunge la timp, astazi am primit si confirmarea ca cilindrii vor fi gata maine. Asa ca sper ca duminica sa-l aud pornind.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 14 Nov 2014, 20:28
by luca.stere
Si cilindrii alezati:
Acum am tot ce-mi trebuie pentru a termina motorul, duminica il pornesc.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 14 Nov 2014, 22:44
by darkwolf
chiuloasele cum se prezinta?
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 15 Nov 2014, 08:20
by luca.stere
Chiulasele sunt bune, au fost reconditionate recent. Una dintre ele are o problema la filetul piulitei care strange cotul de esapament.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 15 Nov 2014, 09:47
by darkwolf
supapele sunt de nipru sau le ati schimbat cu ceva compatibil de auto?
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 15 Nov 2014, 15:01
by luca.stere
Chiulasele nu le-am reconditionat eu si au supape de Nipru, au deja niste mii de km si se prezinta foarte bine. In mod sigur se poate pune ceva de auto dar ar fi bine sa se schimbe si ghidurile cu ceva auto, eu asa am facut la motorul meu de Ural M63.
Re: Motorul de Dnepr al lui Alex
Posted: 15 Nov 2014, 22:05
by darkwolf
ok,am inteles ideea,spor la treaba in continuare