Cum s-o ardem cat mai ieftin

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#21

Unread post by owene »

Cand o sa-mi mearga MZ-ul pe procent de alcool, semnul va fi ca nu voi mai scrie nimic, si o sa neg totul :decayed: :whistling:

Ca sa nu-mi ia statul gatul macar pe perioada experimentala, legea scrie ca nu se aplica accize pe alcoolul ce nu se preteaza consumului uman fiind denaturat cu anume chestii violete sau benzina de extractie, asa ca pare-se nu e niciun risc daca se amesteca acolo si niste benzina. Oricum eu zic ca trebuie, cu alcool pur nu merge tarasenia, trebuie un pic de benzina.

Eu am inceput niste experimente, pornind de la alcoolul tehnic 90% (si 10% apa) ce se gaseste cu 15 lei sticla e 0.9 litri. Cum ziceam, nu vorbesc de pret deocamdata.
- Am filtrat 200ml de alcool prin hartie de filtru, ca produsul din sticla avea tot felul de "matreata" flotanta. S-a limpezit dar culoarea violet nu s-a dus, si nu cred ca ma intereseaza s-o scot decat daca METHYLVIOLET B2-ul ala nu arde sau afecteaza ceva. Si benzina are coloranti in ea deci ma doare in cot deocamdata.
- am sa testez mixarea alcoolului cu uleiul 2T, sa vad daca e stabila sau se taie
- am sa testez mixarea alcoolului 50%-50% cu benzina de 95. Deocamdata unele teorii zic ca se amesteca fara probleme, altele ca cei 5% apa in mixtura vor forta separarea, si va fi nevoie sa adaug o mica cantitate de alcool izopropilic pe post de stabilizator. Alcoolul izopropilic se vinde la sticluta in raioanele auto pe post de "stabilizator de benzina pentru iarna", la un pret ridicol de mare, si la 13.5lei/l 99.9% la magazinele de piese electronice :cheers:

Trebuie sa testez in noul combustibil bucati de furtun de alimentare, simering, jiclor de alama si cam tot ce ar fi afectat prin dizolvare, oricum asta am facut prin imersare in benzina 24h si cu simeringurile pe care le-am bagat in motor, sa vad ce patesc. Am bagat de viton.

Ca sa rezolv treaba cu dependenta reglajelor de combustibili, am facut troc pentru un al doilea carb. Asta care e reglat bine, il dau jos. In locul lui bag noul carb cu modificari pentru alcool. Probabil va trebui sa cresc un pic si avansul. Nu conteaza, iarna e lunga si benzina se va tot scumpi. 2.73 lei/litru cum a fost in 2007, nu va mai fi niciodata.
Cu 2 carburi la mine, pot sa plec cu un combustibil si carbul lui, si sa ma intorc pe benzina si cu carbul de benzina, asta e ideea.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#22

Unread post by owene »

Ca zgarcitul calculat, am facut si un calcul tabelar cu 2 extrapolari:

La pretul actual al benzinei de 6.8lei/l(consum 4/100), si presupunand ca am etanol la 4 lei/l

Mixul 50%-50% ma duce la un consum 4.80/100
mixul 15%-85% (E85-ul) duce la consum 5.36/100

Tinand cont ca la un drum peste granita nu pot cara alcool cu mine sa tot mixez, din cauza legilor, 600km sunt limita
50-50-ul imi produce in 600km un beneficiu de 9.60 lei
E85 in 600km imi scuteste 24.89 lei

Deci touring pe etanol e neeconomic la preturile actuale.

La 10000km pt folosire pe naveta, la consum 5.5 l benzina, deja se economisesc cam 500 lei.

Inca nu am simulat toate situatiile, dar cum ziceam la unele aplicatii nu se merita, in timp ce la altele se iese clar in castig.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#23

Unread post by owene »

Am zic ca fac si eu un experiment cu alcool, si mi-am primit-o peste fata, jap-jap!

200ml alcool 90%. Bag in el ulei 2T cam un dop de PET sa vad cum se comporta. Pai se lasa bilute la fund!!!. Ulei sintetic OMV Bixxol-S 2T. Pai miscibil-nemiscibil, dar uleiul sa se lase la fund, sub alcool? hmmm, nebunie, ce ulei mai e si ala. Daca il bag in benzina fuge prin benzina, are aditiv de auto-amestec, iar in alcool sta pe fund ca prostu!

Image

Hai sa-l agitam, poate se amesteca si ramane amestecat.

Image
Se taie ca maioneza in 30 de secunde
Image

Lasa ca poate ajuta benzina, bag 200ml sa iasa 50%-50%
Image
WTF! parca trebuiau sa se amestece /:(

Niste agitatie ajuta poate, iese de vreo muratura
Image

Iese alta maioneza taiata, singra chestie e ca alcoolul pierde chestia violet, care migreaza in benzina si o face mai colorata.
Image

:whip: :">

Concluzie: mythbuster: busted!

Dar nu ma dau batut!
- se zice ca uleiul Stihl este compatibil cu alcoolul, asta se va proba cu prima ocazie
- exista, se zice, un ingredient secret care face sa se amestece astea 2. Am vreo 100ml, sa vedem, e bun?
- Apa se amesteca cu uleiul folosing ultrasunetele, si ramane amestecata, deci o sansa totusi exista, numai ca eu vreau sa amestec pe traseu, daca s-ar putea.

Sper ca v-ati distrat :-)
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#24

Unread post by owene »

Am gasit pe net si explicatia: exista alcool hidratat(cum am folosit eu, 90%, 10% apa) si anhidru (100% alcool). Cel anhidru se amesteca cu benzina fara probleme, dar se obtine foarte complicat. Daca foloseam din acesta in experimentele de mai sus, nu se taia nimic.
Alcoolul hidratat nu este miscibil cu benzina in nicio proportie.
Alcoolul hidratat se poate folosi ca si combustibil doar singur. In mod cert nu in motorul 2T. Cred ca nici in cel cu pompa de ungere nu merge.
Industria are resurse si instalatii sa obtina alcool anhidru, care cu greu se pot replica acasa. Cred ca as putea face cam 1l pe zi, nu mai mult.
Deocamdata declar treaba esuata, benzina am cumparat cu 5.65lei/l
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#25

Unread post by kraz-trial »

ii invidiez oarecum pe cei cativa din zona Jimboliei respectiv Periam. curge gazolina in zonele alea ca apa :hihi: . ca sa mergi la munca moca,sa te plimbi in we si in timpul liber e totusi o treaba interesanta. la dnepra se adauga motorina,la 2 t se opteaza pentru un ulei de amestec mai de calitate. de fiecare data cand aveam drumri in zona nu refuzam bidonul de 20. evident,nu tot boborul are parte de licoare moca,se trocuieste pe diverse sau o contravaloare de obicei modica.
probabil ca @owene are dreptate,insa la cati km bagi moca - te mai uiti la un piston de 30 de lei .. ? :decayed:

:cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#26

Unread post by owene »

Gazolina se poate distila usor cu un cazan incalzit cu aburi sa nu faca poc, dar poate ca nu renteaza neaparat si nimeni nu se risca sa construiasca o chestie care la o adica te da de gol la un control...

Nu stiu ce piston e ala de 30 de lei, eu am dat 3x mai mult :-) dar daca as avea asemenea sursa de damigene, cred ca mi-as face o motocicleta de sacrificiu, sa merg pe asa ceva.


Derivat din producerea gazului de piroliza(Gengas) din lemne, despre care nu are rost sa discut ca se stie, si aratand un pic a scenariu din Mad Max, ar mai fi o sursa gratis de combustibil: PET-urile.

Am urmarit pe youtube 2 meseriasi care se jucau acasa la tara sa puna in functiune un generator 4T de curent, alimentandu-l cu vapori pe la priza de aer a carburatorului.

Prima instalatie era asa: creuzetul de piroliza(o cutie de tabla cu capac si tevusca de evacuare) plin cu PET-uri maruntile, sub care au facut foc de lemne. gazul de piroliza(un fum alb, dens) il bagau direct in carb, motorul a pornit si a mers vreo 2 minute, dupa care s-a oprit. Constatarea a fost ca s-a depus din fumul ala o chestie cleioasa si uleioasa si a infundat chestii pe acolo. Ce a fost interesant este ca in creuzetul de piroliza la sfarsit nu a ramas nimic, nu zgura, nu calamina arsa pe fund: nimic.

A 2-a instalatie au gandit-o sa elimine uleiul ala, si au adaugat dupa creuzet o celula de barbotare prin apa, facut bineinteles dintr-un PET transparent. In timpul functionarii, apa precipita din gaz chestia uleioasa, care ramanea deasupra apei ca o motorina mai groasa, si se ingrosa ca strat. Cu 2 celule de barbotare generatorul a functionat bine pana cand s-au terminat PET-urile din creuzet, si nu s-a mai inecat. Clar ca nu vorbim neaparat de eficienta energetica, aia au ars lemne, dar daca te gandesti ca ai doar lemne si PET-uri si sa faci un generator de curent sa mearga, e totusi ceva.

A 3-a instalatie au facut-o ca pe un cazan de distilare, adica dupa creuzet, gazul ajungea in serpentina de racire. I-a intrigat "motorina" aia care se acumuleaza in celula de barbotare, ca au vazut ca arata asa, si dupa ce se raceste nu se plastifica, ramane lichid, nu e vascos, arde cam cu acelasi miros cu motorina..... Au obtinut un lichid mai fluid ca motorina aia grea, dar jegos, si au zis ca poate asta e un amestec de ulei jegos cu un lichid mai volatil care provine din fum. Nu l-au bagat in rezervor.

A 4-a instalatie Instalatia a fost asa: creuzet de piroliza, fara celule de barbotare, intra intr-o serpentina de cupru 2D(placinta, nu ca aia de la cazan de tuica, care e bobina) si condensor. Serpentina aia de cupru era bagata intr-un resou electric pentru ca gazul+uleiul sa fie super-incinse a 2-a oara(ei ziceau ca forteaza un fel de cracare, ca numai cracare nu e),, dupa serpentina ajungea intr-o serpentina de racire ca la cazan, si apoi produsul picura intr-un PET. Treaba a fost ca lichidul iesit a fost mult mai fluid decat la testul numarul 3, l-au bagat in rezervorul generatorului si a mers. Iarasi clar ca energetic a fost o pierdere ca resoul ala toca curent gramada , dar asta e primul pas, poate cuiva o sa i se miste o rotita.

AdrianP
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 26 Mar 2013, 18:38

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#27

Unread post by AdrianP »

Aha, am inteles. Ce sa zic...iti tin pumnii!
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#28

Unread post by kraz-trial »

owene » 30 Dec 2013, 14:05 wrote:Gazolina se poate distila usor cu un cazan incalzit cu aburi sa nu faca poc, dar poate ca nu renteaza neaparat si nimeni nu se risca sa construiasca o chestie care la o adica te da de gol la un control...

Nu stiu ce piston e ala de 30 de lei, eu am dat 3x mai mult :-) dar daca as avea asemenea sursa de damigene, cred ca mi-as face o motocicleta de sacrificiu, sa merg pe asa ceva.


Derivat din producerea gazului de piroliza(Gengas) din lemne, despre care nu are rost sa discut ca se stie, si aratand un pic a scenariu din Mad Max, ar mai fi o sursa gratis de combustibil: PET-urile.

Am urmarit pe youtube 2 meseriasi care se jucau acasa la tara sa puna in functiune un generator 4T de curent, alimentandu-l cu vapori pe la priza de aer a carburatorului.

Prima instalatie era asa: creuzetul de piroliza(o cutie de tabla cu capac si tevusca de evacuare) plin cu PET-uri maruntile, sub care au facut foc de lemne. gazul de piroliza(un fum alb, dens) il bagau direct in carb, motorul a pornit si a mers vreo 2 minute, dupa care s-a oprit. Constatarea a fost ca s-a depus din fumul ala o chestie cleioasa si uleioasa si a infundat chestii pe acolo. Ce a fost interesant este ca in creuzetul de piroliza la sfarsit nu a ramas nimic, nu zgura, nu calamina arsa pe fund: nimic.

A 2-a instalatie au gandit-o sa elimine uleiul ala, si au adaugat dupa creuzet o celula de barbotare prin apa, facut bineinteles dintr-un PET transparent. In timpul functionarii, apa precipita din gaz chestia uleioasa, care ramanea deasupra apei ca o motorina mai groasa, si se ingrosa ca strat. Cu 2 celule de barbotare generatorul a functionat bine pana cand s-au terminat PET-urile din creuzet, si nu s-a mai inecat. Clar ca nu vorbim neaparat de eficienta energetica, aia au ars lemne, dar daca te gandesti ca ai doar lemne si PET-uri si sa faci un generator de curent sa mearga, e totusi ceva.

A 3-a instalatie au facut-o ca pe un cazan de distilare, adica dupa creuzet, gazul ajungea in serpentina de racire. I-a intrigat "motorina" aia care se acumuleaza in celula de barbotare, ca au vazut ca arata asa, si dupa ce se raceste nu se plastifica, ramane lichid, nu e vascos, arde cam cu acelasi miros cu motorina..... Au obtinut un lichid mai fluid ca motorina aia grea, dar jegos, si au zis ca poate asta e un amestec de ulei jegos cu un lichid mai volatil care provine din fum. Nu l-au bagat in rezervor.

A 4-a instalatie Instalatia a fost asa: creuzet de piroliza, fara celule de barbotare, intra intr-o serpentina de cupru 2D(placinta, nu ca aia de la cazan de tuica, care e bobina) si condensor. Serpentina aia de cupru era bagata intr-un resou electric pentru ca gazul+uleiul sa fie super-incinse a 2-a oara(ei ziceau ca forteaza un fel de cracare, ca numai cracare nu e),, dupa serpentina ajungea intr-o serpentina de racire ca la cazan, si apoi produsul picura intr-un PET. Treaba a fost ca lichidul iesit a fost mult mai fluid decat la testul numarul 3, l-au bagat in rezervorul generatorului si a mers. Iarasi clar ca energetic a fost o pierdere ca resoul ala toca curent gramada , dar asta e primul pas, poate cuiva o sa i se miste o rotita.
pai pistoanele de minsk spre exemplu,sau cele de ij,atata dai - atata face.. dar daca tot sunt predestinate abuzurilor nu p[rea mai conteaza atat de mult calitatea lor,calitate care din pacate,mai ales la unele rusesti cam lasa de dorit..

cat ce priveste metodele conventionale,parca am vazut mai demult la televizor,un batranel care avea o instalatie pe - atentie - balega + o galeata sau 2 de apa. instalatia era folosita pentru incalzirea locuintei. alta mertoda mai conventionala si mai neortodoxa ar fi asta :)) http://www.enational.ro/news/motociclet ... 5519.html/" onclick="window.open(this.href);return false;

An Nou Fericit va doresc,multa sanatate si sa ne revedem cu bine! :cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#29

Unread post by owene »

Am adaugat si "ingredientul secret" = alcool izopropilic si degeaba, nu se amesteca.
Citesc pe net povesti diverse in care oamenii zic ei ca au trantit alcoolul tehnic 80% direct in rezervor peste benzina si ce bine le-a mers doar ca eu nu mai cred, odata ce am vazut.
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#30

Unread post by kraz-trial »

owene,
apreciez foarte mult posturile tale,si explicatiile pe care le oferi alaturi de experientele tale `sf` sa spunem.. :)

uite de pilda,cu riscul de a-mi sari lumea in cap, (s-a mai intamplat sa mai nasc cateva polemici pe tema,incerc sa evit pe cat posibil alte provocari) iti spun ca minskul meu merge cu motorina goala golutza dupa ce in prealabil era incins oleaca pe benzina - e drept,doar vara pe canicula. de ij sa nu mai povestesc cata motorina goala a papat ala.. defectele ce le-am observat - daca motorul era lasat multa vreme pe dreapta se sfarmau simeringurile usor pe ici pe colo ca painea uscata,(posibil materiale neadecvate pentru motorina) tobe mizerabile intradevar,ceva calamina dar care,adesea o gaseam si prin alte motoare care au functionat in cine stie ce conditii si imprejurari,sa nu mai zic cu ce uleiuri. de uzura nici vorba,uzura prematura vreau sa spun.cat timp am fost sofer pe raba n-am stiut ce-i aia peco,atat cu minskul cat si cu ijul.
se intampla odata sa mergem la plimbare,eu cu mandra pe jawa 250 si sora mea cu minskul,ambele cu `matrafox. normal ca jawa a cedat,n-a mai vrut nici cum,si am fost nevoiti sa ne intoarcem inapoi in Timisoara.(Peciu nou - Timisoara) aproximativ 30 de kilometrii m-a tras atunci sora mea cu minskul,si a tras minskul ala in sarcina de-i sareau capacele - 2 persoane + io `batoza pe jawa de 250. (aveam un filmulet pe undeva cu minskul prin Timis - rau,evident,tot cu matrafox)
am avut discutii in contradictoriu cum ca nu are cum functiona,motorina se aprinde la x presiune,x temperatura si x atmosfere in cilindru,iar la un 2 t nu are cum sa mearga pentru ca motorina intra odata cu aerul in cilindru,si se raceste la aspiratie,cee ce denota sansele si mai mici de functionare ale motorului. ete na ca la mine a mers,astfel ca am facut si unele `statistici cu mobrele din prin dotare, dupa cum urmeaza -
fara mutre ij 56, k 175 si minsk (bujie caramizie - pot demonstra oricand,fara sa ma dau de gard,am mai facut-o)
ceva figuri si numai in amestec cu benzina,gazolina sau diluant - ij jupiter 4/5 si voshod
foarte slab spre deloc cz,jawa si mz 175
japoneze deloc :)) (n-am rezistat sa nu le bag si lor umpic pe grumaz..)
neavand boxere,n-am bagat dar am `convins pe altii,asadr ii las pe ei sa explice de ce baga si motorina in benzina,evident in cantitati mai mici (sunt 3 la numar in zona de vest)
acum,poate cineva sa-mi explice si mie de ce rapandulele astea de rusoaice merg in orice conditii de exploatare si cu orice `combustibil spre deosebire de celelte mai cu `pretentii?
la fel,in saviem am bagat pacura,dar tragea numai din bidon de 20,legat in spatele cabinei - scotea fum albastru violet :)) ,la raba bagam ulei de transformator cu sutele de litrii,si astfel toti banii de motorina intrau in buzunar la mandea .. 8) , eeee ce vremuri..

in fine,daca ai posibilitatea sa risti niste piese si combustibil fa-o,si incearca apoi sa (ne) explici de ce a mers,cand sansele tindeau spre 0.

si in incheiere,pe scurt - am luat odata un ij 56 statut cica de dinainte de revolutie,am desfacut motorul si atat capul pistonului,chiuluasa cat si evacuarea din cilindru pana adanc in galerii erau caramizii precum putine bujii au motoretele unora.. nici in zi de azi nu pot sa-mi imaginez cu ce combustibil e mers mosul si cu ce reglaje la aprindere. o singura data am mai vazut la un bmw k 100 rs capatul finalei de toba fiind caramiziu precum bujia ,mno - ala da motor..

sper ca n-am plictisit,si nici unor noi ploemici nu vreau sa dau `iscare.


bafta! :cheers:
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#31

Unread post by luca.stere »

KpA3_trial » 07 Jan 2014, 23:21 wrote:owene,
japoneze deloc :)) (n-am rezistat sa nu le bag si lor umpic pe grumaz..)
neavand boxere,n-am bagat dar am `convins pe altii,asadr ii las pe ei sa explice de ce baga si motorina in benzina,evident in cantitati mai mici (sunt 3 la numar in zona de vest)
acum,poate cineva sa-mi explice si mie de ce rapandulele astea de rusoaice merg in orice conditii de exploatare si cu orice `combustibil spre deosebire de celelte mai cu `pretentii?
La japoneze nu va functiona niciodata, carburatoarele au jiglere si emulsoare fine iar motorina este mult mai vascoasa ca benzina, in afara de asta benzina trece din carburatoare direct in camera de ardere unde nu se va aprinde niciodata prin scanteie. La 2T rusesti este alta poveste, au carburatoare mai "permisive" iar dupa ce incalzeai motorul si-l treceai pe motorina aceasta se vaporiza destul de mult prin baleaje unde cel mai probabil se formau si niste compusi inflamabili ce se aprindeau prin scanteie.

Un boxer rusesc poate functiona cu un amestec de benzina cu motorina pt ca au carburatoare "permisive" si pt ca au un raport de compresie mic ce nu da voie sa se formeze "taraitul" de avans. Totusi cred ca au probleme cu pornirea la rece.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#32

Unread post by owene »

Multumesc pentru aprecieri, dau seama si despre esecuri, ca macar vedeti ca ma distrez.
Voi vedea ce merge si ce nu, deocamdata nu pot baga in motor chestia aia care nici nu e omogena, si ar trebui sa fie purtatoare de ulei de 2T, dar nu-i. Mai urmeaza ceva distractii ;-)

Stiu ca merge macar acceptabil cu motorina, pe vremea crizei de combustibil si simsonul sport al tatalui meu mergea pe incalzit pe benzina si continuat pe un amestec motorina cu putina benzina. Doar ca dupa o vreme s-a nenorocit boltul ambielajului. Da, un motor 6.5:1 sau 10:1 nu va aprinde motorina prin compresie, dar o scanteie sanatoasa poate initia arderea, problema e ca motorina arde altfel decat benzina si atunci de la trepidatiile mari sufera setul.
Pe vremea aia camioanele CAP-ului au mers cu jumate motorina, jumate gaz lampant pana s-au ars supapele.
Treaba e ca nici motorina nu mai e ieftina in ziua de azi :-) gaz lampant nu se mai gaseste, asa ca nu ma voi concentra pe directia asta.
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#33

Unread post by kraz-trial »

luca.stere » 08 Ian 2014, 08:39 wrote:
KpA3_trial » 07 Jan 2014, 23:21 wrote:owene,
japoneze deloc :)) (n-am rezistat sa nu le bag si lor umpic pe grumaz..)
neavand boxere,n-am bagat dar am `convins pe altii,asadr ii las pe ei sa explice de ce baga si motorina in benzina,evident in cantitati mai mici (sunt 3 la numar in zona de vest)
acum,poate cineva sa-mi explice si mie de ce rapandulele astea de rusoaice merg in orice conditii de exploatare si cu orice `combustibil spre deosebire de celelte mai cu `pretentii?
La japoneze nu va functiona niciodata, carburatoarele au jiglere si emulsoare fine iar motorina este mult mai vascoasa ca benzina, in afara de asta benzina trece din carburatoare direct in camera de ardere unde nu se va aprinde niciodata prin scanteie. La 2T rusesti este alta poveste, au carburatoare mai "permisive" iar dupa ce incalzeai motorul si-l treceai pe motorina aceasta se vaporiza destul de mult prin baleaje unde cel mai probabil se formau si niste compusi inflamabili ce se aprindeau prin scanteie.

Un boxer rusesc poate functiona cu un amestec de benzina cu motorina pt ca au carburatoare "permisive" si pt ca au un raport de compresie mic ce nu da voie sa se formeze "taraitul" de avans. Totusi cred ca au probleme cu pornirea la rece.
ok,multumesc,dar asta nu explica (pe intelesul meu) de ce numai astea rusesti suporta tot felul combinatii mai ingenioase si altele nu.excludem asadar japurile .

:cheers:
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#34

Unread post by luca.stere »

KpA3_trial » 08 Jan 2014, 13:24 wrote: ok,multumesc,dar asta nu explica (pe intelesul meu) de ce numai astea rusesti suporta tot felul combinatii mai ingenioase si altele nu.excludem asadar japurile .

:cheers:
Pai ti-am explicat, este felul in care sunt concepute, ele pot functiona si cu combustibili de calitate slaba. Ca fapt divers pana si bujiile conteaza la astfel de treburi.
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#35

Unread post by kraz-trial »

owene » 08 Ian 2014, 10:28 wrote:
Stiu ca merge macar acceptabil cu motorina, pe vremea crizei de combustibil si simsonul sport al tatalui meu mergea pe incalzit pe benzina si continuat pe un amestec motorina cu putina benzina. Doar ca dupa o vreme s-a nenorocit boltul ambielajului. Da, un motor 6.5:1 sau 10:1 nu va aprinde motorina prin compresie, dar o scanteie sanatoasa poate initia arderea, problema e ca motorina arde altfel decat benzina si atunci de la trepidatiile mari sufera setul.
Pe vremea aia camioanele CAP-ului au mers cu jumate motorina, jumate gaz lampant pana s-au ars supapele.
Treaba e ca nici motorina nu mai e ieftina in ziua de azi :-) gaz lampant nu se mai gaseste, asa ca nu ma voi concentra pe directia asta.
dupa cum am amintit,functioneaza foarte bine numai vara pe canicula,pana spre lasatul serii. a doua zi dimineata n-o mai pornesti daca ai uitat sa umpli nivelul cu benzina inainte de oprire. de pornit in timpul zilei porneste foarte usor,pe racorica trebuie tras socul si amorsat la pedala de vreo 10 - 15 ori,atentie - amorsat, nu dat la pedala - pistonul nu trebuie sa-si faca cursa completa,ci doar rolul de supapa,atat. pe urma va porni negresit,dar o sa-i bata avansul daca e racoare afara,si va merge o bucata buna pana se incinge dar numai cu socul tras. si ca sa fie paharul plin,amm taiat cu drujba ural lemne cu motorina,nu e un mit,cei batrani stiu si asta,de curios am testat si merge,dar drujba 4 merge mai bine,datorita carburatorului mai `permisiv cum a amintit @luca.stere.

ijul 56 se comporta mai bine fata de descrierile anterioare,acestea fiind facute in mod special pentru k 175,respectiv minsk.

Atentie - pentru toate tampeniile astea trebuie sa ai PISTOANE,nu pistoane,altfel nu va functiona mai mult de cateva minute.fixurile mele probabil ca de aici se trag,pistoanele de calitate sau cele vechi uitate te miri pe unde care isi fac treaba incomparabil mai bine decat cele noi care se gasesc in comert. am calat de zeci de ori fel de fel de mobre,motorete si scutere - nu vorbesc din carti,ci mai degraba din `experientele mele mai mult sau mai putin esuate.

de aici si `maxima` mea > ai PISTOANE - ai motor,ai pistoane - ai motocicleta..

:cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#36

Unread post by owene »

Alcoolul e similar cu motorina din multe puncte de vedere, asa ca daca vorbim de un amestec benzina-motorina / benzina-alcool, cred ca exista un procent minim de benzina care asigura compusii volatili necesari aprinderii amestecului prin scanteie, ramanand ca combustibilul celalalt sa se aprinda de la frontul de flacara.

Eu zic ca pentru asta se exclude inalta automatizare(sonde lambda, injectie, etc) fiindca sunt sisteme super-specializate care nu permit modificari pe genunchi si atunci un sistem mai primitiv permite mai multa flexibilitate, dar o sa isi ceara pretul la consum, poluare, poate si la uzura.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#37

Unread post by owene »

Foarte interesanta discutia, dar motorina e valabila doar daca ai acces la "economii" altfel la pompa are acelasi pret cu benzina si atunci benzina castiga.
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#38

Unread post by kraz-trial »

[/quote]

Pai ti-am explicat, este felul in care sunt concepute, ele pot functiona si cu combustibili de calitate slaba. Ca fapt divers pana si bujiile conteaza la astfel de treburi.[/quote]


pai probabil asta trebuia sa incerc,sa pun carburatoare rusesti si pe celelalte care,alt necaz nu le place mersul inecat precum rusoaicelor care inghit orice si oricat ;)

ca buji foloseam sinterom,dar brisk-ul de 2 t era tata lor. nu am poza sa-ti arat cum era bujia cu electrodul caramiziu si doar pe circumferinta inchis la culuare.
sa nu mai amintesc faptul de cate ori am fost facut nebun mai in gluma mai in serios,cand trebuia sa le demonstrez `tomilor ca-i pe `dizal, sa vezi ce fete faceau,si cum se scarpinau in urechea dreapta cu mana stanga,ba pe unul l-am pus sa aduca motorina de acasa si sa se plimbe cu el,cand se opreste sa ma anunte. as fi vrut sa pot filma fetele astora.. am patit o experienta asemanatoare pe camp unde ateriza avionul de erbicidat,un AN-2,am fost in centrul atentiei in ziua respectiva :)) ,si pentru cateva beri m-am si plimbat cateva ture cu avionul - poveste care tinde catre alte orizonturi si mi-ar lua un ceas sa descriu ce simti intr-un avion de o asemenea anvergura,probabil aceeasi intoarcere in timp ca si cu m-72-ul,dar la un alt nivel..

hai c-am deviat suficent de mult,incat sa ma retrag in voie,

O zi frumoasa va doresc! :cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#39

Unread post by owene »

:cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#40

Unread post by owene »

ce trece vremea si unele proiecte bat pasul pe loc

- nu prea am mai aflat solutii de mixare a benzinei cu apa - ca sa mixez stabil cei 10% apa din alcoolul 90%
- Se lauda unul ca stie el ca apa sarata se mixeaza cu benzina. Nu se mixeaza.

- nu am aflat solutii mai empirice de separare a apei din mixul apa-etanol. Ar fi si asta o chestie buna, dar se separa alcoolul complet, n-am facut nimic.

"de restul banilor" m-am distrat adica am scurs lichidul de pe fund si i-am dat foc, a ars ca alcoolul, dar cu flacara galbena de benzina si a lasat apa nearsa.
Post Reply