Motorul de Ural M63 al lui Gabi
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Am inceput astazi sa repar un motor de Ural M63, bineinteles am inceput cu spalarea carterului:
Foarte importanta este curatarea canalelor de ungere, in aceste canale se gaseste adesea pilitura de aluminiu. Spalat bine cu benzina pe canale cu pistolul de spalat, in acest sens i-am desfacut si unicul dop al canalelor de ungere dupa care l-am asigurat cu Loctite:
Foarte importanta este curatarea canalelor de ungere, in aceste canale se gaseste adesea pilitura de aluminiu. Spalat bine cu benzina pe canale cu pistolul de spalat, in acest sens i-am desfacut si unicul dop al canalelor de ungere dupa care l-am asigurat cu Loctite:
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Foloseşti şi vreo substanţă anume la spălarea carterului? Că treaba cu pistolul, benzina (eventual gaz dacă buba-i groasă) şi cârpa o fac şi eu, merge destul de fain.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Substanta minune de la http://www.mafra.ro" onclick="window.open(this.href);return false; s-a terminat si nu m-am ocupat sa iau alta. Motorul l-a, spalat mai intai cu pensula cu benzina, pe urma cu pistolul de spalat si benzina iar l-a sfarsit am folosit pistolul de spalat si apa. Am avut noroc ca ambele motoare erau destul de curate, asa ca nu m-am chinuit foarte mult.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Cilindrii motorului, nu sunt foarte uzati dar in combinatie cu pistoanele pe care le avea ar fi suportat cel mult o segmentare cu care nu ar fi avut o viata foarte lunga. Asa ca am cautat niste pistoane auto compatibile si vom aleza cilindrii, deocamdata i-am dat la sablat si ii iau maine:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Am sablat cilindrii si i-am dus la alezat, se vor folosi pistoane auto cu diametru 79,5mm si segmenti Goetze:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
In sfarsit m-a sunat strungarul sa ma anunte ca sunt gata cilindrii, maine ma duc sa-i iau.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Cilindrii alezati la 79,5 si pistoane auto:
Cu ocazia asta marim un pic cilindreea (675cmc) si raportul de compresie (6.25 in loc de 6), urmeaza segmentii Goetze.
Cu ocazia asta marim un pic cilindreea (675cmc) si raportul de compresie (6.25 in loc de 6), urmeaza segmentii Goetze.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Dupa ce am alezat cilindrii a trebuit sa duc pistoanele si ambielajul la un alt strungar pentru a face canal de siguranta pentru bolturi si bucsile pentru bolturi, cele noi fiind pe 19mm in loc de 21mm cat are Uralul M63. Astazi le-am luat de la strungar:
La bucsile de bolt a fost un pic de bataie de cap in sensul ca au trebuit facute mai intai niste bucsi din fier in care sa intre bucsile de bronz deoarece bronzul peste o anumita grosime are un coeficient de dilatare prea mare:
Bucsile originale au material bun dar sunt prost facute. In primul rand cota din biela este facuta din spiral sau cutit si nu este prelucrata (finisata). Astfel sprijinul pentru bucsa nu este egal p toata suprafata ceea ce duce la uzuri premature si chiar fisuri. In imaginile de mai jos se vede cum boltul nu lucra pe toata suprafata bucsei si totodata o fisura cauzata de lipsa de sprijin pe spatele bucsei.
Mai trebuie sa iau tachetii de la rectificat si pot sa incep asambalarea motorului, pana duminica sper sa fie gata.
La bucsile de bolt a fost un pic de bataie de cap in sensul ca au trebuit facute mai intai niste bucsi din fier in care sa intre bucsile de bronz deoarece bronzul peste o anumita grosime are un coeficient de dilatare prea mare:
Bucsile originale au material bun dar sunt prost facute. In primul rand cota din biela este facuta din spiral sau cutit si nu este prelucrata (finisata). Astfel sprijinul pentru bucsa nu este egal p toata suprafata ceea ce duce la uzuri premature si chiar fisuri. In imaginile de mai jos se vede cum boltul nu lucra pe toata suprafata bucsei si totodata o fisura cauzata de lipsa de sprijin pe spatele bucsei.
Mai trebuie sa iau tachetii de la rectificat si pot sa incep asambalarea motorului, pana duminica sper sa fie gata.
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
...nici uralele nu-s gătate! Mai trebuie lucrat la ele dupa ce le cumperi...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Asa este, chiar asta e farmecul lor pana la urma. Te enerveaza cand se strica si-i blestemi pe rusi dar ai o mare satisfactie de fiecare data cand remediezi o problema. Cred ca e un soi de autoflagelare.drobu wrote:...nici uralele nu-s gătate! Mai trebuie lucrat la ele dupa ce le cumperi...
Au venit si segmentii Goetze:
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
ne spuneti si noua de la ce auto provin pistoanele cele noi?sau ii "secret de serviciu" treaba asta.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Un indiciu era pe cutia segmentilor, sunt pistoane de Logan 1400cmc, 79,5mm alezaj.darkwolf wrote:ne spuneti si noua de la ce auto provin pistoanele cele noi?sau ii "secret de serviciu" treaba asta.
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
pe cutia segmentilor putea scrie si Bmw,aia nu inseamna ca si pistoanele sa fie tot de Bmw.oricum va multumesc frumos pt informatie,nu se stie niciodata cand cineva se va"impiedica" de un ural M63 si vrea sa ii inlocuiasca pistoanele.informatia ii scumpa dar mai scumpa ii lipsa ei.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Voi incepe si asamblarea acestui motor, asa ca am vopsit cilindrii cu vopsea termica. Mai intai am creat conditiile necesare , am incalzit un pic cilindrii dupa care i-am vopsit si i-am lasat la uscat. Prospectul spune ca trebuie sa stea 45 de minute la 200 grade pentru o uscare in profunzime:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Cilindrii s-au uscat, vopseaua e intinsa uniform:
Am curatat filetele de 8x1 pt ca erau murdare:
Am curatat filetele de 8x1 pt ca erau murdare:
-
- LVL 2
- Posts: 6
- Joined: 17 Dec 2013, 18:59
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Astazi am dus ambreiajul nou complet, 2 carburatoare noi K302 si un dinam nou 6V.
Se apropie montajul.....
Se apropie montajul.....
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Ambielajul cel nou si rulmentii SKF:
La montarea tavilor de centrifugare am folosit Loctite pt suruburi si chernere:
Am probat din nou scurgerea uleiului prin biele:
La montarea tavilor de centrifugare am folosit Loctite pt suruburi si chernere:
Am probat din nou scurgerea uleiului prin biele:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Montarea ambielajului nou:
Solutie etansare Loctire:
Garnitura palier spate din setul de garnituri de Ural 650:
Loctite la suruburile palierului spate:
Am avut de refacut doua filete in carter pentru prinderea palierului, le-am facut de 7mm:
Palier fata, la suruburi am dat cu Loctite:
Si ambielajul montat:
Mai trebuie sa pun cele doua suruburi de 7mm la palierul spate, sarma de siguranta si simeringul.
Solutie etansare Loctire:
Garnitura palier spate din setul de garnituri de Ural 650:
Loctite la suruburile palierului spate:
Am avut de refacut doua filete in carter pentru prinderea palierului, le-am facut de 7mm:
Palier fata, la suruburi am dat cu Loctite:
Si ambielajul montat:
Mai trebuie sa pun cele doua suruburi de 7mm la palierul spate, sarma de siguranta si simeringul.
-
- LVL 2
- Posts: 6
- Joined: 17 Dec 2013, 18:59
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Am probat pistoanele cu cilindrii (fara segmenti) pentru a proba daca ambielajul inclina pistoanele in cilindru. Merge perfect, se invarte foarte usor si fara frecari pe cilindru. Totodata voiam sa vad daca pistonul iese "la fata", stiam deja dupa masuratori facute inainte sa cumpar pistoanele de Logan ca e in regula dar am vrut sa vad si practic: