Motorul de Ural M63 al lui Gabi
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Astazi am continuat munca la motorul lui Gabi, m-am ocupat de distributie, volanta, dinam, palierul spate. Tachetii motorului erau foarte uzati asa ca a trebuit sa gasim altii in stare buna pe care sa-i putem rectifica.
Tacheti uzati:
Tachetii rectificati (altii):
Comparatie intre tachetii vechi si tachetii noi rectificati:
Axul cu came era in aceeasi situatie, nici nu ar fi avut cum sa fie bun avand in vedere in ce stare se aflau tachetii:
Asa ca a trebuit sa gasim alt ax cu came, o chestie plina de aventuri (ebay, produs comandat gresit de mine, samd) care pana la urma s-a rezolvat prin gasirea unui ax cu came foarte bun aici in Romania:
Pinioane distributie:
Piese distributie:
Tacheti uzati:
Tachetii rectificati (altii):
Comparatie intre tachetii vechi si tachetii noi rectificati:
Axul cu came era in aceeasi situatie, nici nu ar fi avut cum sa fie bun avand in vedere in ce stare se aflau tachetii:
Asa ca a trebuit sa gasim alt ax cu came, o chestie plina de aventuri (ebay, produs comandat gresit de mine, samd) care pana la urma s-a rezolvat prin gasirea unui ax cu came foarte bun aici in Romania:
Pinioane distributie:
Piese distributie:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Asa ca am inceput montajul, presarea rulmentului SKF pe axul cu came:
Piesa de fixare a rulmentului in carter era uzata de chernere:
Asa ca am pus una in stare buna:
Montarea pinionului de la axul cu came s-a facut la cald, astfel are o strangere mai buna pe ax:
La fel am procedat si la pinionul arborelui:
La montarea axului cu came am folosit Loctite rosu la suruburi si chernere:
La montarea tachetilor am folosit Loctite pt suruburi:
Tacheti montati:
Ceea ce se vede galbui pe langa tacheti este probabil o soutie de etansare care pt a fi indepartata (desi nu este cazul pt ca este mai mult patat si nu strat) ar trebui racaita pt ca nu se ia cu solventi. Nu am facut acest lucru pt ca Gabi a slefuit carterul si nu am vrut sa-i stric munca, oricum nu se va vedea nimic dupa ce montez tot.
Piesa de fixare a rulmentului in carter era uzata de chernere:
Asa ca am pus una in stare buna:
Montarea pinionului de la axul cu came s-a facut la cald, astfel are o strangere mai buna pe ax:
La fel am procedat si la pinionul arborelui:
La montarea axului cu came am folosit Loctite rosu la suruburi si chernere:
La montarea tachetilor am folosit Loctite pt suruburi:
Tacheti montati:
Ceea ce se vede galbui pe langa tacheti este probabil o soutie de etansare care pt a fi indepartata (desi nu este cazul pt ca este mai mult patat si nu strat) ar trebui racaita pt ca nu se ia cu solventi. Nu am facut acest lucru pt ca Gabi a slefuit carterul si nu am vrut sa-i stric munca, oricum nu se va vedea nimic dupa ce montez tot.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Am terminat si cu palierul spate, ramasese sa adaug doua suruburi de 7mm si sarma de siguranta. Am trecut sarma de siguranta prin suruburile originale dar susruburile de &mm nu am putut sa le gauresc. Oricum nu e nici un risc sa se desfaca, am folosit Loctite plus ca suruburile de 7mm au o putere de starngere net superioara suruburilor de 6mm.
Simeringul SKF:
Volantul este in stare foarte buna:
Dupa care am montat pinionul si pompa de ulei:
Pompa de ulei este noua, inca se mai cunoaste pe un pinion stampila triunghiulara iar tija de angrenare nu are deloc uzura:
Baia de ulei am pus-o provizioriu doar in doua suruburi, Gabi are baie de ulei de aluminiu cu capacitate marita:
Simeringul SKF:
Volantul este in stare foarte buna:
Dupa care am montat pinionul si pompa de ulei:
Pompa de ulei este noua, inca se mai cunoaste pe un pinion stampila triunghiulara iar tija de angrenare nu are deloc uzura:
Baia de ulei am pus-o provizioriu doar in doua suruburi, Gabi are baie de ulei de aluminiu cu capacitate marita:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Am montat si dinamul pentru a termina cu partea de distributie prin reglarea pozitiei pinionului dinamului:
Dinamul montat:
Maine montez setul motor si capacul de distributie.
Dinamul montat:
Maine montez setul motor si capacul de distributie.
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
...la M67 au folosit tacheti 'normali' adica modelul simetric , care se rotesc, tocmai din cauza uzurilor care apar la acest tip (folosit doar la M72/K750)
Mergeau cei de M67 , si se mai rareau perioadele de reglare a jocului la supape...
Iar cu dinamul nu va fi plictiseala....sau n-o sa aiba lumini , sau n-o sa iaba incarcare , sau se arde rotorul dinamului din cauza releului de incarcare...
Volanta merita incercata la echilibrare...depinde foarte mult de ce tip de vodka a consumat mujicul care a strunjit-o/echilibrat-o....
Mergeau cei de M67 , si se mai rareau perioadele de reglare a jocului la supape...
Iar cu dinamul nu va fi plictiseala....sau n-o sa aiba lumini , sau n-o sa iaba incarcare , sau se arde rotorul dinamului din cauza releului de incarcare...
Volanta merita incercata la echilibrare...depinde foarte mult de ce tip de vodka a consumat mujicul care a strunjit-o/echilibrat-o....
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
E clar ca modelul simetric este mai bun, nici mie nu-mi place sistemul asta dar momentan defilam cu ce avem. Cu o intretinere corespunzatoare ar trebui sa mearga destul.drobu wrote:...la M67 au folosit tacheti 'normali' adica modelul simetric , care se rotesc, tocmai din cauza uzurilor care apar la acest tip (folosit doar la M72/K750)
Mergeau cei de M67 , si se mai rareau perioadele de reglare a jocului la supape...
Asta e tot farmecul la astea rusesti, sa te chinui cu ele cand ti-e lumea mai draga.drobu wrote: Iar cu dinamul nu va fi plictiseala....sau n-o sa aiba lumini , sau n-o sa iaba incarcare , sau se arde rotorul dinamului din cauza releului de incarcare...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Am continuat cu montarea cilindrilor si a capacului de distributie.
Segmentii Goetze:
Tevile si garniturile pentru tijele de culbutori:
Cilindrul montat:
Montarea capacului de distributie:
Capacul de distributie si cilindrii montati:
Aprinderea si capacul:
Segmentii Goetze:
Tevile si garniturile pentru tijele de culbutori:
Cilindrul montat:
Montarea capacului de distributie:
Capacul de distributie si cilindrii montati:
Aprinderea si capacul:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Ambreiajul, discuri si placi noi:
Ultima placa nu am schimbat-o pt ca este in stare buna si are conicitatea marita la suruburi. Volanta are o modificare, bolturile sunt schimbate si au pas normal cu filet si suruburi mai lungi cu cap mai mare pt a asigura o strangere buna. Acum vad ca am uitat sa pozez ambreiajul montat, o sa-l prezint maine.
Mai am sa duc maine chiulasele la sablat dupa care le montez si termin motorul. Dupa aceea voi construi un banc de pornire (cateva profile sudate) pentru a putea porni si testa motorul, acesta si altele care vor urma .
Ultima placa nu am schimbat-o pt ca este in stare buna si are conicitatea marita la suruburi. Volanta are o modificare, bolturile sunt schimbate si au pas normal cu filet si suruburi mai lungi cu cap mai mare pt a asigura o strangere buna. Acum vad ca am uitat sa pozez ambreiajul montat, o sa-l prezint maine.
Mai am sa duc maine chiulasele la sablat dupa care le montez si termin motorul. Dupa aceea voi construi un banc de pornire (cateva profile sudate) pentru a putea porni si testa motorul, acesta si altele care vor urma .
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Rampele de culbutori si tijele:
Le-am demontat pentru a le curata:
Piesele dupa curatare si slefuirea axelor:
Garnituri noi pt capacele de culbutori, capacele nu sunt sablate pentru ca Gabi vrea sa le slefuiasca:
Garnituri chiulasa:
Chiulasele montate:
Maine il pornesc.
Le-am demontat pentru a le curata:
Piesele dupa curatare si slefuirea axelor:
Garnituri noi pt capacele de culbutori, capacele nu sunt sablate pentru ca Gabi vrea sa le slefuiasca:
Garnituri chiulasa:
Chiulasele montate:
Maine il pornesc.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Ca sa nu mai pierd timp maine pt ca este duminica si vreau sa muncesc mai putin am pregatit motorul pt pornire montandu-l pe bancul de pornire impreuna cu o cutie de viteze, i-am facut fisele, am luat bujii, i-am bagat ulei, am montat bobina si am tras doua fire ca sa functioneze aprinderea:
Proba bancului de pornire, dupa cum se vede in filmare este foarte stabil si nu am gadilat pedala: https://www.youtube.com/watch?v=tcP12aj ... e=youtu.be
Fise cositorite:
Bobina de proba 12V:
Fise si bujii montate:
Mai am sa-i pun carburatoarele noi si atat, pe urma il pornesc:
Proba bancului de pornire, dupa cum se vede in filmare este foarte stabil si nu am gadilat pedala: https://www.youtube.com/watch?v=tcP12aj ... e=youtu.be
Fise cositorite:
Bobina de proba 12V:
Fise si bujii montate:
Mai am sa-i pun carburatoarele noi si atat, pe urma il pornesc:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Prezoane noi la carburatoare:
Carburatoare montate:
Si pornirea:
https://www.youtube.com/watch?v=OOOZqeT ... e=youtu.be
Cu pornirea m-am chinuit ceva astazi, aseara fara sa am carburatoarele montate am incercat o pornire doar cu niste benzina pusa in "gura" cu seringa si a pornit din prima pedala. Am zis ok, maine cu carburatoarele va porni imediat dar nu a fost asa. Bobina de inductie facea figuri, cand verificam dadea scanteie si dadea sa porneasca dupa care murea complet. Dupa ce am schimbat bobina nu am mai avut probleme, motorul il voi regla dupa ce imi aduce Gabi esapamentul, am si eu esapament dar nu intra in chiulasele lui.
Carburatoare montate:
Si pornirea:
https://www.youtube.com/watch?v=OOOZqeT ... e=youtu.be
Cu pornirea m-am chinuit ceva astazi, aseara fara sa am carburatoarele montate am incercat o pornire doar cu niste benzina pusa in "gura" cu seringa si a pornit din prima pedala. Am zis ok, maine cu carburatoarele va porni imediat dar nu a fost asa. Bobina de inductie facea figuri, cand verificam dadea scanteie si dadea sa porneasca dupa care murea complet. Dupa ce am schimbat bobina nu am mai avut probleme, motorul il voi regla dupa ce imi aduce Gabi esapamentul, am si eu esapament dar nu intra in chiulasele lui.
-
- LVL 2
- Posts: 6
- Joined: 17 Dec 2013, 18:59
-
- LVL 9,2
- Posts: 109
- Joined: 28 Jan 2013, 23:33
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
luca.stere wrote:Prezoane noi la carburatoare:
Carburatoare montate:
Si pornirea:
https://www.youtube.com/watch?v=OOOZqeT ... e=youtu.be
Cu pornirea m-am chinuit ceva astazi, aseara fara sa am carburatoarele montate am incercat o pornire doar cu niste benzina pusa in "gura" cu seringa si a pornit din prima pedala. Am zis ok, maine cu carburatoarele va porni imediat dar nu a fost asa. Bobina de inductie facea figuri, cand verificam dadea scanteie si dadea sa porneasca dupa care murea complet. Dupa ce am schimbat bobina nu am mai avut probleme, motorul il voi regla dupa ce imi aduce Gabi esapamentul, am si eu esapament dar nu intra in chiulasele lui.
pfui da ce frumos arata,parca l-ai scos din vitrina!
banuiesc ca tu te-ai ocupat doar de motor restul ramane cum a fost,ori cel putin nu va mai fi preocuparea ta,astfel contrastul va fi destul de pronuntat ..
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Restul mobrei va fi facut de aceeasi maniera de catre proprietar (userul red bandit, are acelasi cont si pe motociclism), nu va exista un contrast pentru ca din ce am discutat cu el mobra lui va fi ca noua (vopsitorie, cromari, etc).kraz-trial wrote:luca.stere wrote: pfui da ce frumos arata,parca l-ai scos din vitrina!
banuiesc ca tu te-ai ocupat doar de motor restul ramane cum a fost,ori cel putin nu va mai fi preocuparea ta,astfel contrastul va fi destul de pronuntat ..
-
- LVL 2
- Posts: 6
- Joined: 17 Dec 2013, 18:59
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Binenteles ca toata motocicleta va fi restaurata conform traditiei.
Uite cateva poze din "culise"
Uite cateva poze din "culise"
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Pentru ca nu am avut timp sa fac un set de aprindere pentru bancul de pornire (ceva electronic sau cu Gotronic) m-am chinuit in continuare cu materialele din dotare: bobina noua de 6V de calitate incerta, delco nou dar s-a dovedit ca nu era bun condensatorul si l-am inlocuit cu unul vechi dar bun, platina veche se regleaza mai bine fata de cea noua. Pana la urma am reusit sa pun la punct o aprindere cu care motorul sa porneasca la prima pedala si sa stea la relanti.
Dupa toate pataniile astea am inceput sa rodez motorul lui Gabi si am adaugat si un esapament hibrid, coturi de Ural si toba de Nipra:
https://www.youtube.com/watch?v=L0z0XTD ... e=youtu.be
Dupa toate pataniile astea am inceput sa rodez motorul lui Gabi si am adaugat si un esapament hibrid, coturi de Ural si toba de Nipra:
https://www.youtube.com/watch?v=L0z0XTD ... e=youtu.be
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Motorul de Ural M63 al lui Gabi
Gabi a vrut sa schimbe baia de ulei din tabla a motorului cu una din aluminiu cu capacitate marita:
Avantaje: racire mai buna, uleiul se depreciaza mai greu, impuritatile raman pe fund fara sa mai fie antrenate de pompa de ulei (pompa nu a fost cobarata).
Avantaje: racire mai buna, uleiul se depreciaza mai greu, impuritatile raman pe fund fara sa mai fie antrenate de pompa de ulei (pompa nu a fost cobarata).