In motor am gasit ceva uzuri, nu exagerate avand in vedere varsta motocicletei si faptul ca motorul nu a fost reparat niciodata. Astfel, cuzinetii prezentau niste zgarieturi si o uzura medie a materialului iar pe fusurile arborelui am gasit o uzura de 3-4 sutimi.
Cuzinet biela:
Cuzinet palier, dupa cum vedeti nu este din doua bucati ci dintr-o singura foaie de tabla cu material imbinata printr-o cheie (se vede exact in centrul imaginii).
Dupa constatare au inceput si aventurile, motoarele acestea boxer de BMW (din 1969 pana in 1994) au niste particularitati care te dau un pic peste cap daca nu le cunosti. Astfel ca mi-a luat ceva timp pana le-am dat de cap. Din procesul de fabricatie au rezultat mai mute tipuri de arbori si implicit cuzineti de palier. Astfel, pe fiecare cota (standard si reparatii) au si cod de culori in functie de cotele arborelui rezultate din procesul de fabricatie si avem cuzineti standard rosu, verde si albastru fiecare dintre ei avand alte dimensiuni pentru fiecare cota in parte. Nebunia continua si poti avea surpriza ca pe acelasi arbore sa ai cuzinet rosu in fata si cuzinet albastru in spate pe aceeasi cota (standard sau reparatii). La cuzinetii de biela nu exista culori ci doar cote de reparatii, in schimb exista culori pentru biela in sine pt ca difera greutatile intre ele si astfel daca ai un motor facut din bucati trebuie sa cantaresti bielele dar nu e cazul nostru.
Am putut sa identific dimensiunea corecta prin verificarea codului de piesa dupa ce am extras cuzinetii din palieri si am aflat ca ne trebuie cuzineti reparatia a intaia albastri:
Dupa ce am lamurit acest aspect m-am lovit de o alta problema la fel de presanta, desi cuzinetii au acelasi cod nu au acelasi numar de gauri cuzinetul din fata avand in plus doua gauri care trimit uleiul catre chiulase si o gaura in care intra un bolt de blocare:
Pe internet nu am gasit nici o informatie, am intrebat pe grupuri din USA si UK si nu stia nimeni. Am intrebat la Bavaria Otopeni si au ridicat din umeri si asa ca am riscat si am cumparat cuzinetii urmand sa dau eu gaurile respective.
Cuzineti originali BMW:
Dupa ce mi-am facut semnele am facut masuratorile si am gaurit cuzinetii:
Dupa ce am dat gaurile am gasit informatia necesara in manualul de reparatii: cuzinetii sunt identici dar gaurile se dau dupa montaj cu un burghiu lung care sa treaca prin canalele de ungere din palierul fata.
